Swiss Entertainment and Media Outlook 2016–2020

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I stream, you stream, we stream

The Swiss media and entertainment industry is continuing to grow. Last year, overall revenue rose by 5.6% to CHF 14.2 billion. By 2020, it should amount to as much as CHF 16 billion. In order to benefit from growth, providers should operate online, “glocally” and with a greater focus on young consumers. What’s more, they will increasingly have to play by the rules of the major players on the market. These and other trends are shown in the “Swiss Entertainment and Media Outlook 2016–2020” study by PwC Switzerland.
 

 

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Ich streame, du streamst, wir streamen

Die Schweizer Medien- und Unterhaltungsbranche legt weiter zu. Im letzten Jahr stiegen die Gesamteinnahmen um 5,6 Prozent auf 14,2 Milliarden Franken. Bis 2020 dürften sie sich gar auf 16 Milliarden Franken belaufen. Um vom Wachstum zu profitieren, sollten Anbieter online, «glokal» und mit einem verstärkten Fokus auf junge Konsumenten agieren. Und sie werden vermehrt nach den Regeln der Grossen spielen müssen. Dies und weitere Trends zeigt die Studie «Swiss Entertainment and Media Outlook 2016–2020» von PwC Schweiz.

Je streame, tu streames, nous streamons

Le secteur médias et divertissements en Suisse poursuit son essor. Les recettes totales ont augmenté de 5,6 % l’an passé, passant ainsi à 14,2 milliards de CHF. D’ici 2020, elles pourraient même atteindre 16 milliards de CHF. Pour tirer parti de cette croissance, les fournisseurs en ligne doivent agir de façon « glocale » et renforcer leur focus sur les jeunes consommateurs. De plus en plus, il leur faudra aussi adopter des règles du jeu fixées par les grands. Ce sont là quelques-unes des tendances révélées par l’étude « Swiss Entertainment and Media Outlook 2016–2020 » de PwC Suisse.